Leto sa skončilo a ja sa opäť vrhám do písania blogu. Myslel som si, že budem písať aj počas leta, ale keď som videl čítanosť posledného článku, rozmyslel som si to… 🙂 Tento blog píšem, aby sme sa niečo naučili a keď všetci sme dovolenkovali, prišlo mi, že to nemá zmysel.
Verím ale, že ste po dovolenke plní energie ako ja 🙂
O čom to dnes bude?
Pripravil som si pre Vás malé zhrnutie.
Projekt Výživovo.sk som začal riešiť v marci, 2015 a spustil som ho v júli. Preto by som sa chcel podeliť o výsledky projektu za posledného 1/2 roka.
Ak čakáte článok o tom, koľko mi web zarába, tak Vás sklamem – som hlboko v mínuse. Poďme sa na to pozrieť bližšie.
Týmto článkom Vám chcem ukázať, že zarábanie na internete nie je taká sranda, ako to každý opisuje. Na výsledky si treba počkať mesiace, niekedy aj roky… Ak ste šikovní, prídu takmer určite 🙂
1. NÁKLADY A VÝNOSY
Náklady na projekt (€€€)
Ani v jednom článku som neodhalil presné čísla, koľko ma zatiaľ tento projekt stál. Poďme sa na to pozrieť spolu, aby ste mali predstavu koľko môže (ale nemusí) affiliate web stáť peňazí:
Web mi navrhol šikovný grafik Roman Levák z Nedian-design.sk. Spravil mi grafiku celého webu vrátane loga, bannerov, FB coveru a pripravovaného e-booku. Mám rád, keď mi celú „identitu“ webového projektu robí jeden grafik. Vyzerá to lepšie, ako keď každú časť robí niekto iný.
Celkové náklady na grafiku: 610 € (17 080 Kč)
Grafiku mi z .PSD do WordPressu nakódil Peter Bujalko – www.webhelp.sk. Občas sme sa s tým trápili, ale dal si skutočne záležať a myslím si, že výsledok je super.
Celkové náklady na naprogramovanie webu: 420 € (11 760 Kč)
-
Texty
Všetky texty na webe som si nechal napísať na mieru, pretože kopírovať texty z cudzích webov je cesta do pekiel. Textami myslím hlavný obsah webu (hlavná stránka a podstránky) a 46 článkov pre blog.
Niektoré články sú už publikované, ostatné sú naplánované. Každý článok je na inú tému a zaradený v jednej z kategórií.
Celkové náklady na obsah webu: 1 800 € (50 400 Kč)*
*ide o približný odhad, nevedel som to spočítať presne
-
Náklady na marketing
Ak ste akurát spustili nový web, asi premýšľate, ako na tento web získať návštevnosť. Najrýchlejšou možnosťou je takzvaná PPC reklama, pričom platíte iba za preklik.
Ja som zatiaľ využil tieto reklamné PPC systémy:
Google AdWords | zatiaľ 135 € |
Azet Klik | 100 € |
Facebook Ads | 330 € |
Etarget | 50 € |
Celkové náklady na marketing k 11.09.2015: 615 € (17 220 Kč)
-
Ostatné
S magazínom mi pomáha šikovná Miška, ktorá mi píše a upravuje články, píše e-book, upravuje fotky pre web a bude sa starať aj o sociálne siete.
Tiež som tu započítal pár drobných za hosting a doménu.
Ostatné náklady: asi 200 €
Zhrnutie:
Typ nákladu |
Čiastka |
|
Grafika | fixný | 610 € |
Programovanie | fixný | 420 € |
Texty | fixný aj variabilný | 1 800 € |
Marketing | variabilný | 615 € |
Ostatné | variabilný | 200 € |
CELKOM | 3 645 € (102 060 Kč) |
Výnosy
Poviem to na rovinu, zatiaľ to nie je žiadna sláva.
Čakal som o trochu lepší konverzný pomer webu, predovšetkým z kampaní, ktoré sú skutočne cielené. Samozrejme to je iba začiatok a všetko budem postupne optimalizovať.
Do 11.09.2015 mám 59 konverzií, z toho 24 zamietnutných (väčšinou testovacie) , 13 schválených a 22 čakajúcich.
Takže veľká slabota, ale nevadí 🙂
Cez leto som projekt moc neriešil, aj preto také slabé výsledky. Treba si ale uvedomiť, že takýto projekt je dosť sezónny a najlepšia sezóna príde až v januári.
Teraz je dôležité všetko nastaviť tak, aby bolo od nového roka všetko čo najviac zoptimalizované (kampane, SEO, sociálne siete atd.).
Celkový výnos k 11.09.2015: 104 € (2 912 Kč)
Výsledok (zarábam alebo prerábam? 🙂 )
Asi nemusím písať, že som hlboko v strate 😀 Niečo nad 3 500 € (asi 100 000 Kč).
Do projektu som asi vrazil zbytočne veľa aj keď viem, že sa mi to vráti. Pri podobných projektoch očakávam návratnosť investície do roka. Uvidíme.
2. FAILY A ÚSPECHY
Zhrniem pár vecí, ktoré sa mi nepodarili a pár vecí, ktoré mi urobili radosť. Nejde o žiadne mega úspechy alebo pohromy. Sú to skôr také drobnosti…
Faily (čo mi až tak nevyšlo)
- projekt som spustil zbytočne príliš neskoro
- PPC kampane, ktoré som na začiatku spustil, dosiahli veľmi slabých výsledkov. Na Facebooku ma napríklad jedna konverzia v kampani vyšla na 40 €, v Azetkliku som mal jednu konverziu z celého 100 eurového rozpočtu.
- návštevníci, ktorí na web chodia napríklad z vyhľadávačov alebo zo sociálnych sietí, tak nepatria do mojej cieľovej skupiny a preto nemajú záujem o služby, ktoré na webe ponúkam
- na začiatku som nadviazal spoluprácu so zbytočne veľa redaktorkami, čo mi zabralo čas, ktorý som mohol venovať inde. Nakoniec som si nechal iba pár najlepších….
Úspechy (čo ma potešilo)
- s projektom mi pomáhajú šikovní ľudia – programátor, kóder, grafik, redaktorky, Miška, PPC špecialista a ďalší
- dokopal som Števa Polgáriho, ktorý ma na starosti dognet, aby spravili formulár na ktorý môžem napojiť vlastné CSS-ko a upraviť si design formuláru podľa seba
- článok o bretariánoch, ktorý sme publikovali minulý týždeň, dosiahol za 24 hodín viac ako 500 prečítaní a desiatky lajkov na Facebooku bez akejkoľvek platenej propagácie
- na web mi začínajú chodiť ľudia z vyhľadávačov (aj keď to nie je zatiaľ veľa – priemerne 15 UIP denne) a zostávajú dosť dlho na webe – priemerná doba trvania návštevy je viac ako 3 minuty
Aké sú ďalšie plány?
V auguste som nadviazal spoluprácu so šikovným PPC špecialistom, ktorý mi bude nastavovať všetky kampane. Uvedomil som si, že na PPC treba niekoho, kto sa orientuje iba na PPC a dokáže tak všetko vyladiť na maximum. Outsourcoval som tak niečo, čo som si doteraz robil sám.
Pripravujeme e-book, ktorý na web nasadíme a začneme zbierať e-mailové adresy. Na tieto e-maily budeme postupne cieliť marketingové kampane.
Stále pracujem na obsahovej stránke webu, pridávame referencie a nové články na blog.
Pomaly začnem získavať silné spätné odkazy – niekto to volá linkbuilding, ja to volám PR.
Ďalším dôležitým aspektom bude určite testovanie prvkov na webe. Predovšetkým by som chcel otestovať a vyladiť podstránku s formulárom – je dôležité, aby bol konverzný pomer tejto landing page čo najvyšší. Momentálne sú výsledky slabé.
Chcem sa pohrať aj s pluginmi pre web a chystám s programátorom kalkulačky, ktoré na web nasadíme. Pomocou týchto kalkulačiek si budú môcť návštevníci vypočítať napríklad BMI alebo bazálny metabolizmus.
Verím, že postupne sa výsledky webu budú zlepšovať.
Na záver
S projektom ma čaká ešte veľa práce a teším sa na to. Takýto affiliate web ma proste baví 🙂
Nabudúce sa posnažím napísať pár slov o SEO. Ak Vás zaujíma niečo konkrétne, tak mi to napíšte do komentárov alebo mi pošlite maila na chodelka@gmail.com.
Spustili ste v poslednej dobe zaujímavý projekt? Neváhajte sa pochváliť v komentároch! 🙂
Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.
- 23. časť - Facebook retargeting : kompletný návod
- 22. časť - Landing page : analýza použiteľnosti
- 21. časť - Landing page : čo by na nej nemalo chýbať?
- 20. časť - Google AdWords : nastavenie a stratégia
- 19. časť - Zvyšujeme zisk pomocou nových affiliate kampaní
- 18. časť - CASE STUDY: stratégia pre získanie 500 e-mailov za 30 dní
- 17. časť - ROZHOVOR: analýza e-mailovej stratégie špecialistom
- 16. časť - E-mailový marketing : stratégia a automatizácia
- 15. časť - Začíname s e-mailovým marketingom
- 14. časť - Linkbuilding II : konkrétne spätné odkazy, ktoré som získal
- 13. časť - Linkbuilding : začíname získavať spätné odkazy
- 12. časť - SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke III
- 11. časť - SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke II
- 10. časť - SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke I
- 9. časť - Ako sa darí projektu 2 mesiace po spustení?
- 8. časť - Meranie konverzií a vyhodnocovanie kampaní
- 7. časť - Checklist - na čo nezabudnúť pred spustením webu?
- 6. časť - WordPress šablóna alebo grafika na mieru?
- 5. časť - 7 dôležitých prvkov pre Váš web
- 4. časť - 10 základných WordPress pluginov
- 3. časť - Doména, hosting a WordPress
- 2. časť - Analýza kľúčových slov
- 1. časť - Hľadáme affiliate kampaň
Pekny clanok. Kiez by mali taku sebareflexiu aj „infoproduktisti“ 😀 … nie, oni „make the world better place“, budes milionar a to vsetko za 2 tyzdne.
Tak infoproduktisti to už je kapitola sama o sebe 😀
Ahoj Petře,
také se mi líbí, že píšeš i faily a ne jenom úspěchy. A jsem velice překvapen, že jsi poodhalil i náklady a zisky.
Dej potom nějaké info, jak se ti vyplatilo outsourcovat PPC, zatím také kromě článků vše dělám sám a už je toho nad hlavu, ale pořád mám takový menší problém, protože si myslím, že to nikdo neudělá lépe než já (což je samozřejmě nesmysl) 😀
Jasné, dám 🙂 Chcem sa tak priebežne deliť o výsledky, takže určite zistíš, či sa podobná spolupráca oplatí alebo nie. Tiež som zvedavý kedy sa dostaneme do zelených čísel…
kontroverzne temy – breathariani a pod si vedia najst citanost prave preto lebo ak to robi clovek poctivo tak ich tam defakto debunkne a ludia ktorych stve tupota to zdielaju velmi radi. problem je ze ono to sice vie doniest vysoku navstevnost ale skonvertovat ju je daleko tazsie (ti ludia nedosli hladat produkty/sluzby, ale len informacie + ak nieco debunkujes nemas im velmi co predat).
na podobnych clankoch nie je problem spravit aj tisicky unikatov za den/dva co su vonku a bez akejkolvek dalsej propagacie okrem postnutia na FB a do par zalozkovacov. siria sa same a velmi ochotne.
Súhlas!
Tak ako píšem aj v článku – mám návštevnosť, ktorá není z mojej cieľovky a nekonvertuje. Na tomto musím ešte postupne zapracovať..
Ale opísal si to úplne presne 🙂
Zdravím tě Petře (po několika letech, kdy jsme se poznali v DW) 🙂
Chválím tvou sdílnost. Fakt! Tohle shrnutí o projektu je super a dobře se to čte. Zajímá mě, jaké bylo zadání pro copywritera? To od tebe dostal wireframe každé stránky, kde bylo v každém boxíku či placeholderu (na každé stránce) popsáno, jaký text tam má být, respketive co má text popisovat a co je cílem té konkrétní sekce/boxu? A nebo kopík s tebou rovnou připravoval ty WF?
Mimochodem, možný by stálo zato nastylovat písmo v chybových hláškách v nějaké dobře viditelné barvě na červeném pozadí, ať to nevypadá takto http://screencast.com/t/DLPk1Ix8q
Díky a přeji hodně štěstí, ať v lednu letí konverze k nebi 🙂
Ahoj Adam!
Jasné, pamätám si veľmi dobre 🙂 Vidím, že aj ty si išiel cestou vlastného biznisu 🙂
Vieš čo WF nedostal, dostal iba zadanie s popisom podstránky. Príklad „Na hlavnej stránke chcem mať to a to… info nájdeš tam a tam…“. Ale samozrejme sme to potom ešte upravovali, prerábali. Niektoré texty (napríklad v sidebare) som si písal sám…
Tú chybovú hlášku som už preposlal programátorovi, ďakujem 🙂
Pekný deň Adam a ďakujem, že čítaš môj blog, vážim si to!
Petře, souhlas že to není na hned, ale věřím že jde vybudovat ikonu ve svém oboru která bude uspokojivě generovat zisky kontinuálně s přijatelnými výdaji. Pokračuj sdílej. Pracuji teď na svém osobním webu tak se snad dostanu ke sdílení mích zkušeností tam. Snad někomu pomůže pár mích postřehů níže.
V srpnu jsem na jeden článek přivedl 1000 UIP během 24hod. z toho 40 nových registrací do emailingu. Asi to není kdovíjaká konverze, ale za 3 měsíce fungování mám přes 300 emailů v DB. Pořád ladím a zlepšuji, sezona 2016 se nezadržitelně blíží. 😉
Osobně mám zas problémy s textaři, nemůžu sehnat šikovné. Připravuji nové landing page, nový vzhled a pracuji na PR. Připravuji taky trochu víc „aktivní“ video obsah. Uvidíme jaké budou výsledky.
KDE VIDÍM PROBLÉM?!
Co tak sleduji czaffil a skaffil tak mi přijde že zapomínáme na pár důležitých věcí.
1) Cílení na zákazník v posledním nákupním kroku = chtějí nakoupit produkt, služby!
Přitom největší potenciál je v zákaznících co tě navštívili, ale zatím neobjednali. Jak určitě víš rozhodovací proces trvá dlouho a ty ho můžeš ovlivnit, tak že až budou připravený, že půjdou na jisto k tobě!
Ano cílit na rozhodnuté není nic špatného, ale stojí to víc peněz kontinuálně = bez dobré reklamní kampaně nic neprodáš.
2) Weby nemají žádný cíl a přidanou hodnotu!
Když odhlédneš od landing page tak tam vlastně není žádná přidaná hodnota pro zákazníka. Pak snadno blog negeneruje nic přínosného, zvlášť když nesleduje jeden cíl, ale skáče z jednoho na druhý.
3) Ignorujeme největší potenciál – návštěvníky kterým se web líbí!
Proč?
Nedáváme jim možnost web pravidelně sledovat. Prostě nejde spoléhat se na to že se sami vrátí. Sbírat kontakty se vyplatí.
„Rádi nakupujeme, ale nesnášíme když nám někdo prodává.“
PS: Moje zkušenost co odlišuje úspěšné od neúspěšných? Intenzita promování a networking. Když mají nový projekt víc času ho promují a díky networkingu ho promují úspěšně na správných místech.
Ahoj,
ďakujem za tak hodnotný komentár!
1. áno, to máš samozrejme pravdu. Tu budeme spúšťať remarketingové kampane, ktoré budú cieliť práve na tých, ktorí na web prišli a nespravili žiadnu akciu.
2. máš pravdu, že väčšine webov tá pridaná hodnota chýba, ale myslím si, že to nebude prípad Výživova. Najväčšiu pridanú hodnotu vidím práve v už spomínanom obsahu, keď si napríklad porovnáš FAQ Sveta zdravia – http://www.svet-zdravia.sk/casto-kladene-dotazy a FAQ Výživova – http://www.vyzivovo.sk/caste-dotazy/, tak sme tam odpovedali na oveľa viac otázok ako oni. To isté aj ten blog, napríklad recepty – http://www.vyzivovo.sk/kategoria/zdrave-recepty/, ktoré nikde inde nenájdeš. Takže pridaná hodnota tam určite je. Cieľ tam je zatiaľ jeden – vyplnenie formuláru, neskôr pribudnú ďalšie.
3. samozrejme…e-mailový marketing je v tomto prípade dôležitý a už na ňom aj pracujeme 🙂
Inak s textármi mám problém aj ja, nájsť kvalitných za normálnu cenu nie je jednoduché..
..dúfam, že si čoskoro prečítam články na Tvojom blogu! 🙂
Peter a vy jste opravdu „certifikovany vyzivovy poradce“?
Áno 🙂
http://aliance-vyziva.cz/?sec=12&tsec=0&pid=106
Neposkytujem v tomto odbore služby, ale aktívne sa o tématiku zaujímam a prešiel som si 3 týždňový kurz ukončený testom a následným certifikátom.
Vyborny clanok a konecne niekto ukazal normalne cisla ako to je ked clovek skusa rozne produkty ako affil.. V pripade tychto zdravo kategorii je fakt podstatne ako je produkt komunikovany na strane predajcu a ci mu ludia skutocne uveria, ci ma dobre referencie a co sa deje potom ako si dana osoba „objedna“ konzultaciu.
Takze este ostava stale vela krokov, ktore treba ladit.
Tie rychlokvasky ala milionar za mesiac alebo dokonca skor! 😀 su ciste bludy, pretoze mi co sme dlhsie na trhu, velmi dobre vieme, ze za 2 tyzdnovym milionarom je X rokov skusania, testovania, hladania..
Avsak su tu aj ine moznosti online marketingu, pri ktorych sa da zarabat naozaj rychlejsie, avsak to je podmienene velkostou investicie (vacsinou ide o kupu roznych uz zabehnutych a funkcnych systemov ako aj produktov) alebo napr šok marketing (prave som vymyslel :D) ala youtube, kde ked niekto robi najvacsie hovadiny tak ma najvyssiu sledovanost, uz sa tomu absolutne nedivim.. avsak YT s vami potom zdiela cast penazi z reklamy vo vasich videach. U niektorych ludi a ich kanalov su to pomerne slusne peniaze.
Je to tak ako píšeš, väčšinou sú za tými „miliónami za noc“ roky práce a driny…
Ja som chcel ukázať ako skutočne vyzerá internetové podnikanie. Čo všetko treba riešiť (design, obsah, programovanie, e-mailing atd.), koľko ľudí k tomu potrebuješ a koľko to vlastne všetko stojí. Samozrejme sa to dá všetko spraviť aj lacnejšie (napríklad prvý magazín som vybudoval takmer zadarmo) alebo drahšie (viem o affiliate webe, ktorý stál cez pol milóna českých korún a negeneruje žiadne konverzie). Vždy to však stojí nejaký čas a úsilie.
Teraz sa budem snažiť ten web vyladiť čo najviac, samozrejme, že ma čaká ešte veľa práce 🙂
v prvom rade super clanok s realnymi cislami na pozadi. zaujima ma kde vidis vyzivovo za niekolko mesiacov, ma to byt autoritativny web o zdravej vyzive? planujes vlastny produkt?
Ahoj Lukáš, v prvom rade veľké ďakujem! 🙂
Áno, chcel by som z Výživova spraviť autoritatívny web o zdravej výžive. Myslím si, že niekoľko mesiacov je na toto málo, tam to vidím až o rok/dva.
Čo sa týka vlastného produktu, asi skôr nie… ale uvidím. Človek nikdy nevie 🙂
Ahoj,
podle mě web čistě jen na objednání konzultac nebude dosahovat velkých konverzí. Protože weby, které nabízejí konzultaci (svět zdraví) zaplavily internet. Lidi už to tolik nezajímá, protože to viděli všude a všechny prezentace jsou stejný (proto i ty neúspěšné tisíce v PPC). Nebo to je aspoň můj názor.
Mám pocit, že tvoje náklady na web (téměř 100 tisíc) je strašně moc a čistě web s konzultacema, ti to nemůže vydělat v nějaké rozumné době. Ale jít cestou authority site pravděpodobně bude úspěšné.
Hodně štěstí
Ahoj Libor,
ďakujem za komentár 🙂
V jednej veci s Tebou súhlasím, v druhej si dovolím oponovať.
Určite s Tebou súhlasím, že 100K za takýto web je veľa… dalo sa to spraviť za polovicu, možno aj za tretinu. Na druhej strane musíš pochopiť, že ľudia s ktorými spolupracujem nie sú žiadní študenti, ktorí nevedia čo robia. Grafik pracuje pre agentúry, kóder má 7 ročnú prax a na webe je odhadom tak 100 000 slov textu. Plus mám outsourcované takmer úplne všetko včetne vkládania článkov na web, upravovania webu, celej grafiky. Kedysi som si takéto drobnosti robil sám, teraz to už prenechám skúsenejším. Takže ono to niečo stojí aj keď jasné, že to je veľa, to sa s Tebou hádať nebudem.
Nemyslím si však, že „weby, které nabízejí konzultaci zaplavily internet“. Neviem ako v ČR ale na Slovensku určite nie. Skôr mi príde, že web zaplavili produkty, ktoré „zaručene“ pomôžu schudnúť. Myslím si pravý opak, výživové poradenstvo zase tak populárne medzi ľuďmi nie je.
Ak by som mal rozmýšľať do budúcna, tak v tom koncepte Sveta zdraví proste zmysel vidím. Sú to platené konzultácie (pár desiatok euro mesačne), ktoré dokážu tých ľudí nasmerovať. Keby mne pred 5-timi rokmi niekto vysvetlil, že jednoduché cukry sú mi vlastne úplne na hovno (sorry za výraz) a iba mi škodia, tak by mi došlo, že tie BeBečka asi nie sú dobrými raňajkami. Ja som to však videl rovnako ako väčšina populácie, bohužial..
Ale samozrejme je ťažké predpovedať, čo bude a ako to dopadne s tým projektom 🙂
Pekný a výstižný článok. Iba ako začiatočník musím povedať, že za 1.) toľko peňazí na web má málokto, alebo kapitál na taký web (je pekný) 2.) Bez skúseností niečo rozbiehať, no neviem. Dík za hodnotné info, ale mňa to skôr odrádza pustiť sa do affiliate ako by ma to mohlo nalákať. A keďže je málo ľudí s kapitálom na takéto náklady, rozmýšľam ako sa tomu začať rozumne venovať. Viem učiť sa ako povedal Lenin, ale samotná teória neprinesie žiadne ovocie. Myslím si, že toto info skôr poslúži affilákom so skúsenosťami a zabehnutými projektami. Ale aj tak ďakujem, aspoň viem do čoho sa namám púšťať. Prajem mnoho úspechov.
Ahoj, ďakujem za pochvalu 🙂
Áno, jasné, že nie každý ma takýto kapitál. Začiatočníkom by som ani neradil toľkoto peňazí do webu narvať.. do prvého webu som investoval pár EURO a najprv som si zistil, či to má potenciál alebo nie. Ak to má, tak nemám problém do webu investovať aj oveľa viac.
Tiež je dôležité si uvedomiť, že veľa vecí by si mal začiatočník robiť sám, aby sa to naučil. Napríklad písať texty. Tu by sa zase dalo ušetriť 🙂
Tak dúfam, že si to ešte rozmyslíš a do affiliate sa pustíš 🙂 Dá sa to aj (takmer) zadarmo, treba mať na to ale čas.
Pekný večer prajem 🙂
Peter, díky za sdílení informací. Trochu mě překvapuje, že jsi na začátku projektu natřískal tolik peněz do vzhledu webu. Není lepší spíš použít nějakou vhodnou existující šablonu a tu si eventuelně trochu přestylovat a až když web začne generovat nějaký rozumný příjem tak investovat do lepšího vzhledu?
Ale samozřejmě web vypadá velmi dobře, je to profi práce.
Ahoj Tomáš!
Ja som o tomto písal v tomto článku – https://www.chodelka.sk/reality-show-z-nuly-na-1000-e-mesacne-cast-6-wordpress-sablona-alebo-grafika-na-mieru/, presne ako píšeš, je to zbytočné. Trochu to ale pomôže tomu brandu a zvýši dôveryhodnosť. Ale keby som mal projekt robiť znovu, tak to spravím tak ako hovoríš 🙂
Nadšený článkami na http://www.chodelka.stfi.re som vyhľadal a prešiel web Vyzivovo.sk, Očakával som tam podobnú kvalitu obsahu ale som sklamaný Vyzivovo.sk je síce marketingovo nabúšený web (konverzie konverzie konverzie) ale obsahové články nič moc vlastne velke sklamanie .
Vidím že články písali ludia ktorí vedia písat a podali štandardný redakčný výkon asi ako pri článkoch na Topky.sk ale nerozumejú výžive, nerozumejú metabolizmu, nerozumejú zdraviu . Preto napriek všetkej snahe nepíšu články s odbornou hĺbkou alebo na základe vlastných skúseností ale len tancujú okolo témy a pokúšajú sa konečne naplniť objednaný počet slov aby dostali svoje bubáky
O niektorých témach musia písať odborníci ak to má mať nejakú úroveň Ak chcem vybudovať web ktorý má byť v nejakej odbornej oblasti jedneho dňa autoritou tak nehľadám copywritera ale odborníka z tej ktorej oblasti aby mi napísal nejaký dobrý obsah . Kým copywriter začne napochytre čítať wikipedia a vygóógli pár magazínov o zdraví aby mal inšpiráciu, odborník dokáže priamo z rozbehu dodať kvalitný obsah za ktorým sú roky jeho skúseností a výsledkov . Ináč napíšu napriek všetkej snahe ako v tomto prípade o zdraví a chudnutí len kopu KECOV
Ahoj Erik,
v prvom rade ďakujem za nadšenie, vážim si to :)))
Čo sa týka odborných článkov na Výživovo.sk, skús byť konkrétnejší..
.. pretože áno, sú tam články, ktoré sú slabé a obsahujú iba všeobecné „vygooglené“ informácie. Na druhej strane tam sú články, ktoré hodnotu majú a to OBROVSKÚ!
Napríklad:
– rozhovor s majstrom sveta v karate a výživovým poradcom: http://www.vyzivovo.sk/o-jedalnicky-je-najvacsi-zaujem-pred-letom-a-po-vianociach-rozhovor-s-majstrom-sveta-v-karate/
– preložený článok o Severskej diete: http://www.vyzivovo.sk/severska-dieta-recenzia-diety-zalozena-na-dokazoch/
– rozhovor s majstrom sveta v naturálnej kulturistike: http://www.vyzivovo.sk/metabolizmus-treba-z-casu-na-cas-sokovat-rozhovor/
– článok o intolerancii od redaktorky, ktorá je sama intolerantná voči laktóze : http://www.vyzivovo.sk/potravinova-intolerancia-co-to-je-a-ake-druhy-intolerancie-pozname/
– zdravé recepty, napríklad tento : http://www.vyzivovo.sk/recept-letny-kakaovy-dezert-s-malinami/
.. a ďalšie pripravujeme 🙂
Samozrejme, že informácie od človeka, ktorý sa na full-time výžive nevenuje nebudú také hodnotné ale nie je jednoduché získať výživového poradcu, ktorý by rád písal na blog. Ver mi, hľadám takého človeka už dlho 🙂 Takže s Tebou súhlasím, že autorita by bola pre web lepšia ako copywriter ale bohužiaľ realita je iná. Preto sa aspoň snažím získať autoritatívne články pomocou prekladov a rozhovorov, plus si vyberám iba tých najlepších redaktorov.
Taky děkuju za otevřené informace, dobře se to čte. Odpovídám na otázku, jestli jsem něco spustil… sice to pořád roste, není to finální, ale jde o služby věnované správě WordPressu. Pevně naceněné a jasně definované služby placené paušálem a samozřejmě affil program v přípravě.. http://wp-admin.cz/nabizene-sluzby/
Díky za článek, líbí se mi tenhle styl psaní: stručně, jasně a na rovinu. Žádná zbytečná omáčka kolem.
Bohužel mám také jeden ne úplně povedený projekt. Web jsem si vytvořil sám ve WP, grafiku jsem moc neřešil, obsah jsem si nechal tvořit od copywriterky a byl zaměřený hlavně na SEO. Propagaci jsem si dělal sám prostřednictvím diskuzí a FB fan stránek. Podařilo se mi získat dobrou návštěvnost přes vyhledávače z několika hodně hledaných témat. A jaký je výsledek? Podařilo se mi přimět desítky lidí k registraci, jenže obchodníkům daného affiliate programu se nepodařilo dané lidi přimět k objednání služby, takže tam mám desítky neschválených objednávek. Jediné co s tím může dělat, je změnit program nebo investovat další peníze do lepší propagace.
Ďakujem!
Ja by som to moc neúspešným projektom nenazýval. Podarilo sa ti získať návštevnosť, ktorá konvertovala (aspoň formou leadov). Akurát si si vybral zlého partnera, ktorý tieto leady nedokázal previesť na peniaze. Tiež by som si otestoval, či skutočne tieto leady neboli úspešné a či Ťa náhodou trochu nepodvádza, pretože aj to sa stáva. Desiatky neschválených objednávok mi prídu trochu podozrivé…
Ja by som na tvojom mieste zmenil typ monetizácie, prípadne aj formu webu. Tá návštevnosť tam je, takže to vieš pekne otestovať. Napríklad ja mám jeden magazín, ktorý mi vôbec nefungoval a keď som tam vymenil produkty, ktoré som odporúčal, tak začal zarábať. Treba to fakt otestovať, bola by škoda web nechať iba tak keď tam máš traffic.
Ako vždy skvelý článok.. Skvelá práca 😀
Naozaj prínosný článok. Čítal som ho i pred pár mesiacmi, keď som uvažoval o podnikaní. Pomohol mi vidieť, že všetko nie je úžasné, že náklady môžu byť vysoké. A predovšetkým, že predávať informačný produkt je podnikanie ako každé iné 😀