Dodnes sme stihli nasledovné:
Na propagáciu sme vybrali kampaň Svet zdravia zo slovenskej sieti .dognet.
Spravili sme analýzu kľúčových slov, zakúpili hosting, doménu a nainštalovali WordPress. Nahodili sme 10 základných WordPress pluginov a nakreslili si 4 rôzne wireframe-y (hlavná stránka, podstránka na webe, blogový príspevok a stránka s formulárom).
Môžeme sa s radosťou vrhnúť na grafiku.
Vo výbere grafiky máme 2 základné možnosti. Buď si stiahneme šablónu (free alebo platenú) alebo si necháme spraviť grafiku na mieru. Ak je toto Váš prvý projekt, máte to jednoduché – stiahnite si WordPress šablónu!
Poďme sa ale podrobne pozrieť na jednotlivé možnosti:
1. Stiahneme si a upravíme FREE šablónu
Pre začiatočníkov určite super možnosť.
Free (zadarmo) šablóny iba potvrdzujú to, čo hovorím stále: affiliate marketing je najlepší spôsob ako začať zarábať na internete, pretože nevyžaduje žiadne veľké investície (okrem Vášho času).
Na internete nájdete tisícky WordPress šablón, ktoré môžete na Váš web nasadiť. Pri vyberaní tej správnej šablóny sa riaďte týmito kritériami:
- rýchlosť šablóny – vždy si zistite, či je šablóna dostatočne rýchla. Zistíte to jednoducho. Dáte si DEMO šablóny do nástroja na analýzu rýchlosti a porovnáte s inými šablónami. Šablóny, ktoré obsahuju desiatky až stovky rôznych „vychytávok“ sú väčšinou o niečo pomalšie. Rýchlosť je dosť závislá aj na tom ako kvalitne sú nakódované. Snažte sa sťahovať šablóny z overených zdrojov, najlepšie s podporou.
- funkcie šablóny – šablóny obsahujú rôzne widgety a extra pluginy, ktoré dokážu „vytuniť“ Váš web. Nie vždy sú ale potrebné a môžu ho nadmerne zaťažovať. Ak hľadáte vhodnú šablónu, vyberte si takú, ktorá obsahuje iba tie funkcie, ktoré skutočne využijete!
- design a rozloženie prvkov – aj keď sa dá design šablóny do veľkej miery prispôsobiť, snažte sa nájsť takú, ktorá sa najviac podobá Vášmu navrhnutému wireframe-u. Tak isto typ projektu do veľkej miery ovplyvní výber tej správnej šablóny.
- UX (User Experience) – šablóna musí byť „user friendly“. Čo to presne znamená? Čistý design, intuitívna navigácia a prehľadné rozloženie prvkov. Predovšetkým ale návštevník na Vašom webe musí nájsť to, čo potrebuje.
- responzivita – na NEresponzívne šablóny sa ani nepozerajte! Každá šablóna MUSÍ byť prispôsobená pre mobilné zariadenia a tablety.
- podpora – za najväčšiu výhodu platených šablón pred neplatenými považujem podporu, ktorá by mala byť pri premium šablonách samozrejmosťou. Pri šablónach zadarmo to nie je podmienkou.
Zdroje free WordPress šablón:
…a ďalšie…
Keď nájdete vhodnú šablónu, odporúčam nasadiť na web vlastné logo a prípadne aj upraviť hlavičku. Vyhoďte z webu tie veci, ktoré nepotrebujete a preložte všetky anglické texty.
Zaujímavosť: Aj môj hlavný projekt www.pozicka.sr beží na upravenej free šablóne GreenChili.
2. Stiahneme platenú (PREMIUM) šablónu a upravíme ju
Ak to myslíte so svojím projektom vážne, skúste sa poobzerať po platenej (alebo „premium“) šablóne. Za šablónu nedáte viac ako pár desiatok EURO.
Platené šablóny majú niekoľko výhod oproti neplateným.
Výhody platených WordPress šablón pred neplatenými:
- lepšia zákaznícka podpora – vlastne oveľa lepšia. Neporovnateľná! Developerov predaj platených šablón väčšinou živí, preto Vám dokážu poskytnúť oveľa lepšiu podporu.
- častejšie aktualizácie – témy sú zvyčajne častejšie aktualizované, a preto môžete očakávať väčšiu stabilitu a bezpečnosť
- viac funkcií – platené šablóny majú väčšinou viac funkcií v porovnaní s neplatenými. Môže sa nám to hodiť, ale môže to byť aj na škodu.
- unikátny design – platenú šablónu nebude mať toľko webov ako tú neplatenú. Takto sa aspoň trochu odlíšite.
Nevýhodou je samozrejme vyššia cena, pričom pri niektorých šablónach platíte aj ročné členstvo.
Keď budete kupovať premium šablónu, dajte si pozor, odkiaľ ju nakupujete.
Najväčší zoznam spoľahlivých zdrojov platených šablón nájdete priamo vo WordPress katalógu. Ja nakupujem šablóny predovšetkým na Themeforeste.
Znovu tu platí to, čo pri free šablónach – dáme si spraviť aspoň logo namieru, aby sme sa odlíšili od konkurencie a dodali trochu serióznosti webu.
3. Necháme si spraviť grafiku na mieru
Túto možnosť by som skutočne volil iba pre pokročilých.
Je s tým viac práce, väčšie náklady a potrebujete k tomu šikovného grafika (a následne aj programátora).
Pre Výživovo.sk som si dal spraviť grafiku na mieru, ktorá ma stála 400 €. Grafika sa skladá z hlavnej stránky a 4 podstránok. Grafiku mi bude nahadzovať programátor, čo ma opäť výjde na 100-200 €. To sú investície, ktoré by mali zo začiatku putovať inde.
Vlastná grafika má aj svoje výhody. Pomôže Vám pri budovaní brandu, odlíšite sa od konkurencie a zvýšite dôveryhodnosť webu.
Ktorú možnosť mám zvoliť?
Zvoľte šablónu a sústreďte sa na dôležitejšie veci! Peniaze a čas by ste mali vložiť do zvyšovania návštevnosti Vášho webu a až potom riešte grafiku.
Ako návštevnosť webu postupne zvyšovať a ako sa stať silným autoritatívnym webom Vám ukážem v ďalších častiach seriálu. Ukážem Vám ako robím SEO, kde získavam silné spätné odkazy, kde nakupujem reklamu. Máte sa na čo tešiť!
Narazili ste na super šablónu pre WordPress? Hoďte odkaz do komentárov 🙂
Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.
- 23. časť - Facebook retargeting : kompletný návod
- 22. časť - Landing page : analýza použiteľnosti
- 21. časť - Landing page : čo by na nej nemalo chýbať?
- 20. časť - Google AdWords : nastavenie a stratégia
- 19. časť - Zvyšujeme zisk pomocou nových affiliate kampaní
- 18. časť - CASE STUDY: stratégia pre získanie 500 e-mailov za 30 dní
- 17. časť - ROZHOVOR: analýza e-mailovej stratégie špecialistom
- 16. časť - E-mailový marketing : stratégia a automatizácia
- 15. časť - Začíname s e-mailovým marketingom
- 14. časť - Linkbuilding II : konkrétne spätné odkazy, ktoré som získal
- 13. časť - Linkbuilding : začíname získavať spätné odkazy
- 12. časť - SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke III
- 11. časť - SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke II
- 10. časť - SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke I
- 9. časť - Ako sa darí projektu 2 mesiace po spustení?
- 8. časť - Meranie konverzií a vyhodnocovanie kampaní
- 7. časť - Checklist - na čo nezabudnúť pred spustením webu?
- 6. časť - WordPress šablóna alebo grafika na mieru?
- 5. časť - 7 dôležitých prvkov pre Váš web
- 4. časť - 10 základných WordPress pluginov
- 3. časť - Doména, hosting a WordPress
- 2. časť - Analýza kľúčových slov
- 1. časť - Hľadáme affiliate kampaň
Naprosto souhlasim, alespon v zacatcich pokud uz clovek trochu nevi o co v affilu jde a jak web stavet. U mensich projektu vzdycky pouzivam free, max. sablonu z themeforest, k otestovani toho, jestli se produkt vubec bude prodavat, jestli se chytim v SERP a je o to zajem. Az tehdy, kdyz se ukaze, ze to slape jak ma, tak affilweb vyvijim a vylepsuju.
Další zdroj WP šablon je http://www.wplocker.com/. Jsou tam zdarma ke stažení i premium šablony.
Super, ďakujem za doplnenie.
Vďaka za ďalší užitočný článok 🙂
Mám na teba jednu otázku. Môže rýchlosť načítania web stránky ovplyvniť pozíciu vo vyhľadávačoch? Predovšetkým u google?
Teším sa na ďalšie články, hlavne ako robíš SEO a predovšetkým linkbulding.
Juraj
PS: malá drobnosť: v bode 2 máš – „Nevýhodou je byť samozrejme vyššia cena“ 🙂
Ahoj!
Áno, rýchlosť načítania webstránky je jedným z faktorov, ktoré ovplyvnia Tvoje pozície vo vyhľadávačoch (zdroj: http://googlewebmastercentral.blogspot.cz/2010/04/using-site-speed-in-web-search-ranking.html).
Google stále viac a viac tlačí na rýchlosť a responzivitu.
Za chybičku ďakujem, opravím 🙂
Kedy nwm ukazez grafiku? Preco si nezvolil nejaku free sabloonh ktoru si trocha upravis ako na pozicka.sr a hotovo.
Ahoj!
Dobrá otázka 🙂
Keby som o webe nepísal túto reality show, tak zvolím základnú šablónu a vybavené. Pretože sa ale chcem o všetko na blogu podeliť, tak som to zavrhol hneď na začiatku, pretože som sa bál, že magazínov s rovnakou šablónou akú som zvolil ja bude za chvílu ďalších 50. Ako som písal aj v článku – chcel som sa odlíšiť!
Grafiku uvidíš už priamo na webe za 2-3 týždne.
Peter
Som zvedavý, čo z toho zvnikne 🙂 – drzim palce
Na jeden projekt (nie affiliate) som si sablonu kupil na themeforest (stala ma tusim 40$) a je v tom rozdiel. A upravil som si ju na nerozpoznanie od povodnej. Ma ovela viac funkcii a vela veci sa da nastavit hned v admin prostredi.
V porovnaní s temou zadarmo, co mam na osobnom blogu (ale tam som chcel uplne co najjednoduchsiu, cize ucel splna). -viď odkaz
Ale dost casu mi zabralo pri obidvoch hlavne hladanie, kde co zmenim v Editore (pismo, farbu, velkosti, prekladanie a pod.)
mesiac prešiel a žiadne pokračovanie? 🙁 … chceme vidieť stránku, články, reklamu, seo, linkbiulding 😀
Peťo, ani nevieš ako ma to štve 🙁 Pracoval som na iných projektoch a na Výživovo som trochu kašlal a tak to aj vyzerá. Verím, že do 2 týždňov to bude spustené a budem pokračovať s blogom. 🙂
Keď sme pri tom Wordprese tak by som sa chcel spýtať… Minule som sa s tým tak celým bavil lebo začínam v tom robiť… tak skúšam testujem a tak… no a neviem čo som spravil a nabehla mi hláška
„Podvádzate, čo?“
nevieš čo to je za hlášku???????
ďakujem