SEMrush je jeden z mojich obľúbených SEO toolov, aj keď som doteraz používal iba FREE verziu (je dosť obmedzená). Keďže mi nástroj veľmi pomohol hlavne pri linkbuildingu a tvorbe nových tém, povedal som si, že skúsim platenú verziu.
Majú 7 dennú TRIAL verziu (zaregistrovať sa môžete tu). Inak tool stojí mesačne 99 dolárov, čo je celkom dosť. Ale ukážem vám, že TRIAL stojí za vyskúšanie, pretože si môžete spraviť zadarmo analýzu odkazov a konkurencie a nepokračovať.
SEMrush – skúšam TRIAL verziu
Registrácia je v celku jednoduchá a následne zvolíte, že máte záujem o 7 denný trial. Zadaté všetky potrebné info vrátane karty a máte prístup k plnej verzii na 7 dní.
Následne som priamo v nástroji zvolil Google.sk a pridal som web Výživovo.sk:
Nástroj mi poskytol dosť podstatných informácií o webstránke. Je toho veľa, takže všetko tu rozpisovať nebudem.. Základné veci sú:
- Spätné odkazy (backlinks) – počet, porovnanie dofollow vs. nofollow, typ odkazov
- Konkurencia (super vec!) – Main Organic Competitors
- Reffering domains – konkrétne odkazy, ktoré na web vedú
- TOP anchors – aké majú texty odkazu linky, ktoré na web vedú
- TOP organic keywords – na ktoré kľúčové slová sa najviac zobrazujem (niečo, čo nájdete aj v Search Console)
- Sample Ads – pri Výživovo.sk nemám žiadne reklamy, ale inak tu je možné vidieť reklamy konkurencie
Teraz si predstavte, že takéto informácie získate o vašej konkurencii!
Aby bol tento článok čo najpraktickejší, pripravil super vychytávky, ako čo najlepšie využiť nástroj SEMrush. Ak máte tipy na ďalšie možnosti nástroja (ich je veľa!), tak napíšte do komentárov.
SEMrush prakticky – 7 super vychytávok, ktoré vám pomôžu v SEO
Disclaimer: Ospravedlňujem sa za verejnú analýzu mojej konkurencie, nikomu nechcem uškodiť. Za odmenu som vám dal dofollow odkaz z tohto webu 🙂 Ak by bol problém, kontaktujte ma prosím.
1. Kto je vaša konkurencia vo vyhľadávačoch?
Nájdete tu: Domain Analytics – Organic Research – Competitors
Jasné, viem, že vašu konkurenciu poznáte. Ale určite viete o každej jednej stránke, proti ktorej vo vyhľadávačoch súperíte? Nemyslím si.
Takto napríklad vyzerá report pre Výživovo.sk, prvých niekoľko výsledkov (pokračuje to ďalej):
Načo mi to je vôbec dobré? Môžem objaviť weby, z ktorých získam spätný odkaz. Alebo sa dohodnem na spolupráci. Prípadne od nich niečo zaujímavé okopírujem. Možností je veľa.
Report mi poskytol neuveriteľných 1088 konkurentov. Parádička.
2. Na aké kľúčové slová sa zobrazuje moja konkurencia?
Nájdete tu: Domain Analytics – Organic Research – Positions
Jednou z konkurenčných webstránok, ktoré mi nástroj ukázal, je Paula.sk. Ide o podobný magazín ako Výživovo.sk, zameraný na zdravú stravu, detox a podobné témy.
Dal som si web do SEMrush a ten mi ukázal stovky kľúčových slov, cez ktoré na Paulu chodia ľudia:
Takéto niečo je super využiteľné v SEO. Ako?
- môžete vymyslieť obsah na kľúčové slová, ktoré vašej konkurencii posielajú najviac návštevnosti
- vidíte, na ktoré KW sa web „chytá“ vo vyhľadávačoch a potom môžete na tieto témy skúsiť získať z webu spätný odkaz
- máte zoznam vstupných stránok, ktoré sa najlepšie umiestňujú vo vyhľadávači
- môžete využiť opačnú stratégiu – zamerať sa na kľúčové slová, na ktoré sa vaša konkurencia nezobrazuje vo vyhľadávačoch
- atď. 🙂
Paula.sk napríklad ponúka na webe aj reklamu, takže takýto report by mi určite pomohol vymyslieť tému na PR článok. Chcel by som ho mať na takú tému, na ktorú sa Paula.sk chytá na Google.
3. Aké odkazy vedú na konkurenciu?
Nájdete tu: Domain Analytics – Backlinks – Backlinks
Jedna z výborných linkbuildingových stratégií je zistiť, aké odkazy vedú na konkurenčné weby a snažiť sa tie najsilnejšie z nich mať tiež. Takže nebudeme kopírovať odkazový profil konkurencie, ale vyberieme si pár silných odkazov, ktoré už našli za nás.
Jedným z mojich konkurentov je Fitshaker.sk.
Spravil som si analýzu spätných odkazov, ktoré na Fishaker vedú a zistil som, že jedným z týchto odkazov je odkaz na webe Vianoce.sk. Vyzerá to tak, že Fitshaker dodal obsah a Vianoce.sk ho publikovali. Vynikajúca spolupráca, vynikajúci odkaz a ja ich idem hneď kontaktovať ohľadom reklamy. 🙂
4. Na aké platené kľúčové slová sa chce konkurencia zobrazovať?
Nájdete tu: Domain Analytics – Advertising Research – Positions
SEMrush je dobrým nástrojom nielen na organické výsledky, ale aj na platené.
Na Výživovo.sk mám túto landing page na detoxikačné prípravky. Kedysi som na ňu skúšal posielať platenú návštevnosť, ale príliš sa mi to neoplatilo..
Keby že v platenej návštevnosti pokračujem, tak chcem mať prehľad o tom, na aké kľúčové slová moja konkurencia biduje. To zistím v nástroji celkom jednoducho v reporte Advertising Research.
Takto napríklad vyzerá zoznam kľúčových slov pre platené výsledky mojej konkurencie Detoxikacia-organizmu.com:
Pomocou tohto reportu viem pozmeniť svoje zostavy, prípadne otestovať nové kľúčové slová. Tiež pekne zistím, či konkurencia používa na reklamy špeciálne landing pages alebo nie.
5. Ktoré sú najsilnejšie weby na slovenskom internete?
Nájdete tu: Domain Analytics – Ranks – SEMrush rank
Toto nesúvisí úplne s konkurenciou, ale aj tak ide o super vychytávku.
SEMrush má svoj vlastný „rank“, čiže určitý algoritmus, pomocou ktorého hodnotí webstránky z návštevnosti. Toto sú najnavštevovanejšie weby na Slovensku:
Asi už nepotrebujem vysvetľovať, na čo je takýto report TOP webov na Slovensku dobrý. Predovšetkým pre získanie silných odkazov!
6. Na aké kľúčové slová robí konkurencia linkbuilding?
Nájdete tu: Domain Analytics – Backlinks – Anchors
Aj keď všetci radia, aby ste pri linkbuildingu nepoužívali stále rovnaké anchor texty (čiže texty odkazu), tak to veľa firiem robí zle. Stále vidím veľa veľkých webov, ktoré majú 50% svojích odkazov iba na jedno hlavné kľúčové slovo.
Jedným z takýchto webov a moja konkurencia je Pôžičkomat.sk. Takto vyzerá rozloženie „textov odkazov“ na ich spätných odkazoch:
Ako vidíte, pri linkbuildingu sa zameriavajú na hlavné kľúčové slovo „rýchle pôžičky“ a odkazy smerujú iba na jednu podstránku, čo nie je úplne najlepšie.
UPDATE: Ako upozornil Ladislav v komentári pod článku, je dôležité pozerať počet domén z ktorých odkaz ide, nie počet spätných odkazov.
Takže pomocou jedného reportu poznáme stratégiu, ktorú konkurencia využíva pri linkbuildingu.
7. Robí vaša konkurencia linkbuilding?
Nájdete tu: Domain Analytics – Backlinks – Comparison
Ak chcete mať dobrý prehľad o konkurencii, musíte vedieť, či aktívne robí linkbuilding alebo nie. Pokiaľ nerobí, máte oveľa väčšiu možnosť ju predbehnúť vo vyhľadávačoch.
Na toto nám poslúži super report analýzy spätných odkazov v čase.
Tu vidíme, že aj keď na zháňaní spätných odkazov pracujem, tak konkurencia ich má oveľa viac. Trebalo by zabrať.
Samozrejme si treba spraviť podrobnejšiu analýzu spätných odkazov, pretože počet nikdy nie je dôležitejší, než kvalita. Aspoň ale máte prehľad, či je konkurencia v SEO aktívna alebo nie.
ZÁVER – SEMrush – parádny SEO nástroj so 7 denným trialom
Ako vidíte, možností, ktoré SEMrush ponúka, je ozaj dosť. Myslím, že nástroj sa hodí pre každého, kto má internetový projekt a zaujíma ho návštevnosť z vyhľadávačov. Tiež to je dobrý nástroj na analýzu konkurencie.
Tak čo, máte s nástrojom skúsenosti? Poznáte lepšiu alternatívu? Podeľte sa do komentárov!
Pri vychytávke č.6 vidím, že na kw „rýchle pôžičky“ Pôžičkomat „mieri“ síce cca 2k backlinkov ale len z jednej domény. Nie je teda relevantnejšie pozerať aj počet domén, ktoré odkazujú?
Presne tak Ladislav, máš pravdu. V článku som to opravil, ďakujem moc za upozornenie. 🙂
v podstate to všetko vie ahrefs, ktorý používam a osobne mi sedí najlepšie zo všetkých SEO nástrojov
Dám mu ešte šancu. 🙂
Nema konkurenciu? SEMrush je celkom prehladny nastroj, ale je pomerne nepresny. Navstevnost, backlinky a organicke klucove slova ma Ahrefs neporovnatelne presnejsie, hlavne pre mensie domeny. Nemam problem s tym, ze je v clanku affiliate odkaz na SEMrush, ale bolo by lepsie napisat objektivne porovnanie nastrojov, nie jednostranne promovat jeden affiliate produkt.
Ďakujem Alex, že nemáš problém s affiliate odkazmi na mojom blogu 😀 😀 🙂 Ja som skúšal všetky tri nástroje (Ahrefs, SEMrush a Majestic) a tento mi sadol najlepšie. Ale rozmýšlam, že spravím nejaké porovnanie, keď už…
Alex to asi myslel tím významem, že tím se z toho stává tak trochu placený článek. Protože pak tomu leccos odpustíš. Napsal bys to stejně i bez odkazu? Aspoň tak to chápu já.
Ano, napisal! 🙂 Viac na tuto temu v clanku: https://www.chodelka.sk/blogovanie/
Nástroj vypadá super a na rozdíl od ostatních mi nevadí ten aff v něm :-), ale co mě od něj odrazuje je cena dát kilo měsíčně za analytiku je dost. To už musíš jet opravdu ve velkých číslech aby se ti zaplatil i takový to nástroj.
Ja teraz testujem Ahrefs a ten stoji dokonca 149 dolarov mesacne 😀 Podla mna sa ale oplati ten Trial, ze si spravis rozne reporty (konkurencia, backlinks atd.) a zrusis.
No mna odradza davat pri bezplatnej registracii hned udaje o mojej kreditke. Nic v zlom ale ked sa po 7 dnoch rozhodnem vyplnim kreditku. Ale vopred je do dost risk.
Tiež používam Semrush na svoje projekty, je to výborný nástroj. Najmä funkcionalitu Organics Insight ktorá po prepojení s Analytics zobrazuje aj Not Provided keywords.