Tak ma napadlo spraviť rozhovor o SEO, linkbuildingu…opýtal som sa na Twitteri, že či niekto niekoho kvalitného na tieto témy nepozná.
Prišiel mi tip na Mareka Šulíka z Visibility.
Keďže laťku tohto blogu mám nastavenú vysoko, musel som si najpr overiť, či bude Marek tým správnym človekom pre rozhovor. 🙂 Po prečítaní pár Marekových článkoch som vedel, že ide o veľkého profíka…ktorý sa rád podelí o svoje know-how.
Mareka som oslovil, ale stále som rozmýšlal na akú tému rozhovor spraviť, aby bol čo najviac prínosný pre čitateľov..a hlavne čo najviac praktický.
Vymenili sme si pár e-mailov až som dostal nápad. Spravme reálnu analýzu projektu. Akého projektu? No predsa vášho!
Hodil som na Facebook tento status a bolo vybavené 🙂
Pridali ste okolo 30 webových projektov..takže bolo z čoho vyberať.
Nakoniec sme sa rozhodli pre e-shop s praženou kávou www.coffeein.sk (ten silný odkaz na web je darček odo mňa 😀 🙂 ).

E-shop Coffeein.sk sa podrobil našej analýze
Analýza e-shopu Coffeein.sk
Celú analýzu sme spravili cez Google Hangout a ja som nahrával obrazovku.
Video z analýzy nájdete tu:
Samozrejme som bol ako vždy na začiatku nervózny, ale určite sa to časom zlepší. 🙂
Video je dlhé, tak si ho nechajte na večer, keď budete mať čas a kľud. 🙂
Čo sme vo videu spomenuli?
- základné UX prvky – pole na vyhľadávanie, menu, logo
- štruktúra URL adries
- dôležitosť interného linkbuldingu
- nástroj ScreamingFrog a jeho praktické využitie (pekný návod na ScreamingFrog nájdete tu)
- analýza odkazového profilu pomocou nástroja Ahrefs
- analýza pomocou nástroja Moz
- analýza pomocou nástroja Majestic
- pozreli sme sa na ich blog
- audit rýchlosti pomocou nástroja Pingdom
- …a zopár ďalších vecí…
Tak si video pozrite a dajte vedieť, že či tieto veci aspoň trochu pomohli.
Pár tipov pre e-shop Coffeein.sk:
- ide o e-shop, takže by mal byť určite na HTTPS
- odporúčame zamakať na blogu. Síce na e-shope nejaký obsah majú, je to nepravidelné a občas aj nudné. Treba začať viac vzdelávať ľudí, publikovať aspoň 2-3 články mesačne a čo najviac prelinkovávať na podstránky e-shopu
- veľa z obrázkov je obrovských. Napríklad tento obrázok praženia má 1,7MB, to je skutočne veľa na webovú stránku a zbytočne to spomaluje web. Tiež sa to dobre neukazuje v lightboxe (ukážka).
- určite aj naďalej pracovať s hodnotením od zákazníkov, ktoré zvyšuje dôveryhodnosť webu
- aj keď sme si to s Marekom nevšimli, stránka nie je responzívna. Odporúčame tento stav napraviť! 🙂
- PageSpeed Insight ukazuje slabé výsledky, odporúčame sa na to pozrieť a aspoň trochu vylepšiť (aj keď si myslím, že sa dosť zlepšia po zavedení responzívnej verzii webu)
- vylepšiť interné prelinkovanie webu, ktoré je dôležité nielen pre Google ale aj pre návštevníkov
- trochu by som sa pohral s otextovaním. Napríklad, skúste vymeniť „Odporúčame“ za „Toto sa u nás predáva najviac:“, takéto malé zmeny vedia pekne zvýšiť konverzný pomer 🙂
- pohral by som sa viac s premieňaním návštevníkov na potenciálnych záujemcov o produkt (takže zber e-mailových adries). Čo takto napísať e-book s témou kávy a ponúknuť ho na webe? E-mailový marketing vie takémuto e-shopu slušne zdvihnúť tržby.
- chýba mi tam fotka človeka, buď majiteľov alebo zákazníckej podpory. Musím vedieť, že za e-shopom stoja reálni ľudia
Čo sa mne napríklad veľmi páči je toto v objednákovom formulári:
Celkovo majú objednávkový formulár pekne spravený.
A tým by som analýzu ukončil!
Páčilo sa? Dajte vedieť v komentároch…
..ak by ste chceli, aby som v podobných videách pokračoval, tak mi napíšte do komentárov. Prípadne prijímem akúkoľvek konštruktívnu kritiku. 🙂
P.S.: obraz mi príde dosť neostrý, nejaké tipy? Možno export v inom formáte ako .mp4?
Zaujímavé video len škoda nižšej kvality audia a videa.
Mas pravdu, musim na tom zapracovat! 🙂
Ahoj Peťo,
díky moc za video 🙂
Pre mňa tam sice veľa informácii nebolo nových, ale aj napriek tomu som ho dopozerala, pretože ma ten formát dosť bavil a určite si pozriem aj ďalšie videá 🙂
Každopádne predpokladám, že cieľovou skupinou boli skôr začiatočníci a menej skúsenosti SEOisti.
Ja by som možno ocenila viac reálných príkladov, pretože mi to často prišlo ako poskytovanie všeobecných informácii. Takže by som napríklad vzala 2 konkrétne titulky a dala niečo ako: “Tento titulok je super, lebo je jasný, krátky a stručný” alebo “Tento titulok je príliš dlhý, neobsahuje kľúčové slovo a je potreba ho zmeniť na … “ Ale to mohlo byť spôsobené aj tým, že ten web nemal až toľko chýb. Možno keby ste mali viac problematický web, tak aj tých príkladov by bolo viac 🙂
Inak Screaming Frog je podľa mňa pre menej skúsených SEOistov celkom náročný na používanie. Ja osobne s ním nerobím rada, lebo sa tam strácam. Ale chápem, že pre Mareka to už je len taká klikačka 🙂 Pre jednoduché SEO úkony môže poslúžiť možno lepšie náš nástroj Spotibo. Máme aj článok ako si urobiť základnú SEO analýzu malého webu https://blog.spotibo.com/seo-analysis-of-a-small-website-case-study/.
Ďalej by som chcela zmieniť ešte jeden môj článok, pretože si sa pýtal Mareka ako hodnotí weby, odkiaľ chce získať odkaz. Tak ja osobne nemám rada metriky a mám vlastné PARA pravidlá, ktoré sú podľa mňa jednoduchšie na pochopenie aj pre začínajúcich linkbuilderov. Ja totiž robím linkbuilding veľmi podobným štýlom ako tvoja linkbuilderka 🙂 Mám to popísané tu: http://blog.gabkakoscova.sk/linkbuilding-para-pravidla-na-hodnotenie-stranky/
Tak ešte raz ďakujem a teším sa na ďalšie videá. Prípadne sa aj rada zapojím ak by si hľadal niekoho na tému linkbuildingu alebo content marketingu 🙂
Gabka